Kyllä te heidät tiedätte. Kaikki puhuvat heistä. Kaikki nauravat heille. Kukaan ei missään tapauksessa myönnä olevansa yksi heistä.

Mutta minä olen tässä viime päivinä ulkona pyöräillessäni alkanut hiipivän hermostuksen vallassa epäillä, että juuri minä olen yksi heistä. Epäilykseni heräsivät, kun tiedostin, etten vahingossakaan ole ostanut muodikasta talvisota-potta-pyöräilykypärää, jollainen keikkuu "kaikkien" vastaantulijoitten päässä, vaan olen ylpeä siitä että aivojani suojaa Hong Kongin auttamattoman epäajanmukainen halpiskypärä. Vaikka oikeasti salaa sisimmässäni pidän talvisotapottien laajasta väripaletista ja olen alkanut diggailla malliakin. Perin epäilyttävää, ja tarkemmin ajateltuna olen epäilyttävä kaikin puolin muutenkin!

  1. Olenhan kaupunkilainen.
  2. Asun trendikkäällä asuinalueella.
  3. Osallistun kaupungin tapahtumiin valikoivasti ja tiedostavasti.
  4. Pyöräilen paikasta toiseen.
  5. Yhdistelen ironisesti pukeutumistyylejä. (Vai mitä muuta pitäisi ajatella naisesta jolla fillaroi kaupungilla yllään yhtä aikaa aidot intialaiset patiala-salwarit ja kurti, halpahallin sinivalkoinen Suomi-verkkaritakki sekä muodikkaat, värikkäät, asukokonaisuuden sävyjä myötäilevät tennarit?)
  6. Olen kiinnostunut ekologisista arvoista.
  7. Fanitan muusikoita ja tyylilajeja, joista naapurini eivät tiedä hölkäsen pöläystä.
  8. Teen epämääräistä, taiteellista työtä.
  9. Arvostan vapaa-aikaa enemmän kuin työtä ja rahaa.
  10. Kritisoin jatkuvasti yhteiskuntaa, joka sallii ja mahdollistaa elämäntyylini. Pyrin olemaan moraalisesti sen huonoiksi katsomieni käytäntöjen ja ajattelutapojen yläpuolella.
  11. Koen olevani omaperäinen ajattelija, joka ei sovi mihinkään valmiiseen ryhmään.

Kauhistuksen kanahäkki.
Minähän olen sittenkin aikani ja kulttuurini tuote!

Kuulun sittenkin joukkoon!

Aaargh! Olen hipsteri!